vrijdag 28 augustus 2009

Chef versus Vlaanderen


Samen met 4 andere girlgeeks (@bnox, @imkedielen, @sasvangent, @tamaragielen) speelden we op 25 juni jury in een aflevering van Chef versus Vlaanderen. Deze werd uitgezonden op 27 augustus.

Als master criticus (the Fat Duck!) en lousy cook (diepvries!) een opdracht die op mijn lijf geschreven is.

In het gezelschap van die 4 toffe madammen heb ik me goed geamuseerd, en met ogen als schoteltjes (pun intended) zitten kijken hoe zo'n opname in elkaar zit.
Zowiezo vond ik het niet leuk om mezelf te zien op tv (tv verdikt!).

Franscesca van Tielen was (en is nog veronderstel ik) superprofessioneel. Weinig zaken moesten opnieuw opgenomen worden, en de woorden rolden er heel vlot uit.
Het is ook verrassend om te zien welke stukjes uit de toch wel aantal uren opnames het overleefd hebben, en welke niet. De opmerking "pittig petatje en saaie worteltje" van @sasvangent heeft het niet gehaald, en dat is wel jammer.

En om heel eerlijk te zijn: had de hobbykok zijne "cuisson" niet geruïneerd, dan had hij gewonnen. De varkensmignonnette met dragonsausje staat op mijn to-do lijstje.

De opnames werden die dag wel overschaduwd door het nieuws van de dood van Yasmine.
En 's avonds werd ik helemaal door elkaar geschud door de mededeling dat de 50-jarige Michael Jackson overleden was. Zijn leeftijd drukte me met mijn neus op de feiten dat mijn tienerjaren toch al een tijdje voorbij zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten