vrijdag 28 augustus 2009

The Next Google Killer is.... Google!

Google zal niet gekilled worden door Bing, Wolfram Alpha of weet ik veel wat voor concurrent, maar door hun eigen attitude.

Enerzijds hebben ze recent veel technische steken laten vallen:
Hoogstwaarschijnlijk het gevolg van hun costcutting policy waardoor er heel wat externen aan de deur werden gezet.


Daarnaast hebben ze een monopolist - attitude probleem.

De aanleiding van deze blogpost heeft nl. niets met al die bugs te maken, en alles met de houding van het AdWords support center, als druppeltje in die emmer.

Een paar voorbeelden.
In het begin van het jaar heeft Google, zonder enige aankondiging, de uren voor telefonische support gewijzigd, en daarnet ontdekte ik dat de functie om 80 euro korting toe te kennen aan nieuwe accounts zonder boe of ba verwijderd werd.

Ik begrijp waarom, maar een mailtje vooraf , met een redelijke termijn erop geplakt, had getuigd van respect voor hun klanten (want beste Google, FYI: ik ben een klant van jullie, eigenlijk zelfs een dealer).

Op de vraag naar het support center van wat en hoe, antwoordde de vriendelijke Kenny:

------------------------

Bedankt voor uw e-mail.

Voorlopig kunnen wij hiervoor niets doen. Het is uw eigen verantwoordelijkheid eerst te controleren of u nog kredieten beschikbaar heeft alvorens beloftes te doen.

Wij verontschuldigen ons voor de eventuele ongemakken.

------------------------

En daar gaat mijn haar van recht staan.
  1. Ik controleer de AdWords interface niet elke dag op de aanwezigheid van alle functionaliteiten.
  2. Er verstrijkt altijd een tijd tussen de fase van prospectie en de fase van klant worden
Conclusie: eigenlijk kan ik Google AdWords niet vertrouwen, want het ene moment is er nog een functionaliteit, en het andere moment is die weg.

Het is wachten op volwaardige alternatieven, maar vermits Google groot geworden is dankzij de steun van vele gebruikers (search via Yahoo of Altavista, remember?), zal ook het volgende alternatief maar kans krijgen als de loyauteit van de Google adepten vermindert. En Google doet alvast goed zijn best om dat te bewerkstelligen.

Dus: de volgende Google killer is Google zelf.

Beste Google, ik kijk uit naar het alternatief.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten