zaterdag 20 november 2010

De pesters...

Jarenlang gepest/gefolterd op het werk.
Gedegouteerd... daar is iedereen het wel over eens.

En iedereen steekt de schuld op de ander. De vakbonden op de bedrijfsleiding en de algemene opinie op de vakbonden, dit laatste vooral dan omwille van de verdediging bij de royale ontslagvergoeding.

Maarre, de schuldigen zijn de pesters, niemand anders. Of mogen we niet meer verwachten dat volwassen mensen zich onder elkaar gedragen?

En hoe is het mogelijk dat er een 20-tal medeplichtigen waren? Zijn dat dan 20 door en door slechte mensen of zijn dat er vooral die niet durven te reageren uit angst om zelf het slachtoffer te worden. Hoe zouden ze zich nu voelen?

En dan vraag ik me af hoe ik zelf zou reageren. Zou ik durven ingaan tegen die dominante persoonlijkheden of zou ik, net als dat groepje, lijdzaam en groen lachend toezien uit angst.

Ik vrees het laatste...

PS: Het is een klein wonder dat de pesters nog niet met naam en toenaam op een anti-groep in Facebook zijn verschenen, of op een speciaal aan hen opgedragen site. Zijn ze dan zo moeilijk te vinden?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten