zaterdag 6 november 2010

Léonard...

Ik snap niet dat de media zoveel aandacht besteden aan de hersenspinsels van een vertegenwoordiger van een tanend instituut. (Tenzij ze natuurlijk mee de ondergang willen orchestreren, dan moet ik toegeven: goed bezig).

Laat Léonard raaskallen. Ik ben geen volgeling van zijn godsdienst, en ik schat de kans heel klein in dat zijn denkbeelden me ooit nog opgelegd zullen worden.

Wat ik niet begrijp is dat datzelfde geraaskal verkondigd wordt door een aantal vertegenwoordigers van een stroming in een bloeiende en groeiende godsdienst, en dat daar door diezelfde media niet harder op gereageerd wordt. Ok, zolang het in een ander land is, is het ver van ons bed.

Maarre, diezelfde visie wordt ook hier in België verkondigd in een aantal duistere hoeken , en ik schat de kans dat ik me aan die denkbeelden zal moeten aanpassen, veel hoger in.

En terwijl ik dit schrijf voel ik me geremd om niet beschuldigd te worden van fundifobie en racisme.

Nochtans is het mijn rotsvaste overtuiging dat iedereen het recht heeft om zichzelf aan regels te onderwerpen tere ere van een opperwezen, maar verwacht aub niet dat je buurvrouw dat dan ook doet.

1 opmerking:

  1. Euhm, even een kader: sharia4belgium is een organisatie van maximaal om en bij de 40 mensen, zo las ik hier: http://biblio.ugent.be/input/download?func=downloadFile&fileOId=920919.

    De kerk, mogen we zeggen, is nog steeds van een iets grotere orde.

    BeantwoordenVerwijderen