zaterdag 6 juni 2009

De kracht van papier

Daarnet kreeg ik in Delhaize een papieren spaarkaart, ook al stond ik daar met mijn loyalty kaart te wapperen. Ook Carrefour had onlangs een actie om zegeltjes te likken, ondanks hun Happy Days kaart.

En Mexx, waarvan ik ook een loyalty kaart heb, stuurt me regelmatig kortingbonnen op. Diegene waarbij ik zelf stickers met kortingen mocht plakken, brandde het meest in mijn zakken, en is dan ook vlug ingewisseld.
Idem bij de opening van de Bioplanet in Mechelen. Ik stond er ook met m'n kortingenstickers.

Is het niet bizar dat in een tijd van digitalisering en dematerialisering een actie met fysische bonnen, stickers, ... nog altijd beter scoort? Zelfs bij een geek zoals ik?

1 opmerking:

  1. Nee, het is niet bizar. Juist in een tijd van digitalisering en dematerialisering verlangen mensen weer naar papier. De kracht van papier, of het nu gaat om reclamefolders, tijdschriften of bijvoorbeeld dagbladen, staat buiten kijf. Dat wordt ook voortdurend door onderzoek bekrachtigd. Dat geldt zowel voor de content van een blad als voor de effectiviteit, als reclamemedium.

    BeantwoordenVerwijderen