zondag 21 maart 2010

Onze pensioenen

Chapeau voor CD&V om de knuppel in het gepensioneerde hoenderhok te gooien, en deze ook direct te voorzien van een controversieel voorstel. Ze hebben hun kop boven het maaiveld uitgestoken voor iets wat alleen op lange termijn zieltjes kan winnen (en tegen dan is iedereen de weldoener vergeten), maar waarvoor ze op korte termijn klappen kunnen krijgen.

Ik vermoed dat deze stap vooraf met alle andere politieke partijen en sociale partners is besproken, want iedereen hield zich die donderdag sterk op de vlakte, zelfs het ACV. Cortebeeck toonde wel wat melktandjes in Terzake, maar de boodschap dat we maar best beginnen wennen aan langer werken werd eigenlijk meer uitgedragen. Zelfs Daerden werd erbij gesleurd met een citaat.

Dus nogmaals: chapeau voor diegene die het debat in het publiek heeft opgestart.

2 opmerkingen:

  1. Ik zou dan moeten werken tot mijn 68 jaar. OK, geen probleem, als ik dan nog leef. Graag zelfs. Wel op voorwaarde dat er dan nog werk voor mij is waar ik iets aan heb.
    Wat ik niet wil, is hetgeen met mijn schoonvader gebeurd is. Hij was 62 jaar en werd verplicht met pensioen gestuurd door zijn werkgever (een mutualiteit). Terwijl hij een loketfunctie had waar hij zich enorm goed bij voelde. Hij had graag blijven werken tot z'n 65, maar hij mocht niet.

    Captcha: reugno

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad, geschikt werk vinden is belangrijk. Daarom dat ik al op de wachtlijst sta bij Planckendael hier in mijn buurt om als wc-madam aan de slag te kunnen gaan. :-)

    BeantwoordenVerwijderen