zaterdag 22 mei 2010

De inventiviteit van reclamemakers

1. Dash, niet zozeer inventief, maar wel met een kort geheugen.

Jaren maakt Dash ons al wijs dat ze witter dan wit wassen en dat alle vlekken er moeiteloos uitgaan.
En plots komen ze nu uit met een nieuw apart te kopen poeder dat vlekken verwijdert.
Steekt het succes van Vanish Oxy Action (spreek uit met slecht gedubde lippen) hen de ogen uit?
En geeft Dash met dat nieuwe product niet toe dat ze jaren gelogen hebben?
Wat een schaamteloos kort geheugen.


2. Natuurlijke weerstand
Iedereen (ook Google) weet dan natuurlijk dat ik het over Actimel heb, dat gesuikerde drankje dat je darmflora wat verrijkt.
Het winterspotje kon ik nog begrijpen, kou en zwakkere weerstand gaan nog samen in mijn logica.
In het lentespotje ligt de nadruk op wisselend weer, en volgens Actimel kan ook dat de oorzaak zijn van een verminderde weerstand.
Ben benieuwd wat het in de zomer zal zijn? De overgang van airco naar buiten? Overvloedig zweten? Een zonneslag? Te weinig hydratatie?

3. Head&Shoulders
Die zwaaien dan weer verwarring met een Europese studie waaruit blijkt dat 85% van de specialisten een bepaald ingredient verkiest om roos te behandelen.
Dat ingredient zit uiteraard in Head&Shoulders, maarre, ik denk dat de transitiviteit hier niet helemaal opgaat, en dat ze met dat spotje toch hopen dat iedereen gelooft dat 85% Head&Shoulders verkiest. De stiekemerds!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten