maandag 30 maart 2009

De meiden van Halal

Ik heb ze nog nooit live aan het werk gezien, die meiden van Halal, maar Hollands als ze zijn, vermoed ik dat ze niet op hun mondje gevallen zijn.

Het Humo interview laat je echter toe de inhoud te lezen zonder ook de verpakking te horen, en dan hoor ik niet zozeer een pleidooi voor de huidige islam, maar een pleidooi voor een nieuwe gematigde stroming, wat ik alleen maar kan aanjuichen. 

Waarom anders geven ze op elke uitwas in de islam het antwoord "culturele oorzaak".

En waarom het statement: "ik wil trouwen met een praktiserende moslim, maar een leuke. Meestal zijn ze te traditioneel, of te saai, of te westers".
Als ze onder de mannelijke helft van de moslimbevolking hun gading niet vinden, dan bevinden de meiden zich aan het uiteinde van de islam Gaus-curve, niet omgekeerd.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten