zondag 22 maart 2009

Een barcamp: altijd leuk

De 1ste Barcamp Antwerpen had wat last van goed weer en een aantal last-minuters die er daardoor hoogstwaarchijnlijk van onder muisden, maar dat heeft de pret en educatie gelukkig niet verstoord.

Kiezen uit telkens 3 parallelle sessies was lastig, en alhoewel ik toffe presentaties gemist heb, heb ik er nog veel toffere gezien:

  • De vlotte presentatie van @thomasvdc over Google Analytics. Geen wonder dat zijn webshops draaien!
  • De mogelijkheden van QR codes ontdekt, dankzij Pieter Ardinois
  • @wolfr in en uit “the Zone” zien gaan
  • Discussies over de legimiteit van de mobiele applicatie van Railtime van oa. @tijs
  • Een basispas swing “geleerd” dankzij @b b b a r t
  • Me intellectueel uitgedaagd gevoeld bij de sessie van “ik zit met een ei” van Stijn Wens en bij de sessie over het semantische web van Wouter Kampmann
  • Op de tippen van mijn kunnen gelopen bij de uitleg over de aws-diensten van Amazon, maar het enthousiasme en expertise van Chris was zo groot dat je gewoon moest blijven zitten luisteren
  • Vertederend gekeken naar @Steffest zijn nieuwste speelgoed
  • En beseft dat privacy voor wussies is met de presentatie van een eigen latitude applicatie van @emich en met de bewegings-renjerot-discussies van @pascalvanhecke
  • En de no-nononse show / presentatie van de logische communicatie tussen Flickr en Twitpick door Stijn Wijndaele natuurlijk.

Je vindt de meeste presentatie terug op http://www.slideshare.net/tag/barcampantwerp

Dit alles gratis en voor niets dankzij de sponsoring door webhosting Nucleus, software development en new media technologies devia, Het creatieve The ParkingLot, software op maat van 10to1, kruidige chocolades van chocolateque en en de echte espresso van Nespresso natuurlijk. Veel te lekkere koffie die een overdosis met slapeloze nacht tot gevolg had.

pff, als dit geen linklove is, dan weet ik het niet meer.

Tot slot: dank aan @topanga voor het initiatief en de organisatie de dag zelf, en aan allen die het hebben helpen slagen.

En oh ja: dat concept van vraag en aanbod naar expertise op de dag zelf zou ik de volgende keer toch nog wat meer willen uitbreiden. De 2 goede zielen die zich over het Google Analytics JavaScript aan het buigen zijn, ben ik alvast eeuwig dankbaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten